Letušky podobně jako piloti drží od konce května stávkovou pohotovost. Podle Posové ale ani stávková pohotovost nepřiměla vedení společnosti, aby na jednání se zástupci zaměstnanců přicházelo s konstruktivními návrhy o podobě kolektivní smlouvy na letošní rok.
Kolektivní vyjednávání v ČSA trvá zatím neúspěšně od loňského podzimu. V únoru, po vypršení platnosti staré kolektivní smlouvy, prosadilo vedení společnosti razantní snížení platů provozních zaměstnanců. Základní hrubý plat letušky podle nového mzdového výměru se tak snížil až na 15.000 korun. K tomu je ale podle ČSA ještě nutné započíst několik tisíc korun, které dostávají na dietách a kapesném. Při započtení průměrně odlétaných 61 hodin činí podle ČSA čistý výdělek letušek zhruba 29.000 korun měsíčně. Piloti berou v rozmezí od 50.000 do více než 100.000 korun měsíčně. Záleží na počtu odlétaných let a na tom, zda pilot létá s vrtulovým nebo proudovým letadlem.
Mírné navýšení platů provozních zaměstnanců navrhoval poté zprostředkovatel Petr Hůrka z pražské právnické fakulty. Jeho návrh nicméně odmítlo představenstvo ČSA s poukazem na to, že odporuje restrukturalizačnímu plánu, který v září 2014 jednomyslně schválili všichni akcionáři společnosti. Podle vedení firmy návrh předložený zprostředkovatelem nezohledňuje podmínky na trhu letecké dopravy v ČR a jeho přijetí by ve srovnání se současným stavem představovalo pro ČSA neúnosné zatížení, uvedl tehdy mluvčí ČSA Daniel Šabík. Protinávrh zaměstnavatele následně odmítly odbory s tím, že je pro zaměstnance podstatně méně výhodný.
České aerolinie loni snížily ztrátu na 631 milionů korun z předchozí téměř miliardy korun při 6,5procentním snížení tržeb na 9,5 miliardy korun. Stát v dopravci drží necelých 20 procent akcií, většinu mají korejská společnost Korean Air (44 procent) a soukromá letecká společnost Travel Service (34 procent). Zbylých 2,26 procenta drží Česká pojišťovna. ČSA zaměstnávají méně než 700 lidí.
Tomáš Cafourek rot



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
