Systém obchodu s povolenkami zavedla Evropská unie v roce 2005. Tehdy se mezi členské země rozdělily emisní kvóty na vypouštění průmyslových škodlivin do ovzduší, po jejichž překročení už je nutné kupovat povolenky. Ekonomická krize posledních let však způsobila, že povolenek je na trhu nadbytek; jejich ceny tím pádem klesaly a celý systém přestal plnit svou funkci. Ceny povolenek se podle původního plánu měly pohybovat kolem 30 eur za tunu CO2, nyní je cena sotva třetinová.
\"MSR je základní nástroj, který umožní, aby ceny CO2 podpořily inovace v odvětví energetických úspor. Tato reforma umožní Evropě dosáhnout cíle omezit emise CO2 do roku 2030 o 40 procent,\" uvedl zpravodaj parlamentního návrhu, belgický lidovecký europoslanec Ivo Belet.
Reforma systému obchodu s povolenkami (ETS) by měla začít k 1. lednu 2019. Podle Jose Delbekeho, který má v Evropské komisi na starosti boj s klimatickými změnami, by v rámci reformy mohlo z trhu zmizet až 1,6 miliardy povolenek.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
