\"Každá společnost existuje právě proto, aby vydělávala peníze pro svoje akcionáře,\" uvedl Świtajewski. Podle něj bude pro budoucí výplatu dividend rozhodující makroekonomická situace a situace v rafinérském a petrochemickém byznysu. \"Uvidíme, běží nám teprve červenec. Nebudeme peníze držet na účtech. Buď je investujeme do nových projektů, nebo je částečně vrátíme akcionářům,\" uvedl.
Šéf Unipetrolu se vyjádřil také k výstavbě nové polyetylénové jednotky v Litvínově, která by se měla začít stavět již letos. Podle společnosti půjde o největší investici v petrochemii v Česku od roku 1989. Její přesnou hodnotu ale Świtajewski specifikovat nechtěl. \"Zatím nechci říkat kolik bude stát přesně miliard, protože stále jednáme,\" uvedl. Firma dnes oznámila, že je ve finální fázi výběru dodavatelů projektu.
Świtajewski doplnil, že Unipetrol letos chce upravit strategii, kterou si pro ČR stanovil v roce 2013 a která platí do roku 2017. Čeho přesně se úpravy budou týkat ale nesdělil. \"Počkejme ještě pár měsíců, aktuální strategie nepočítala například s plným převzetím České rafinérské,\" řekl.
Zhruba 63procentní podíl drží v Unipetrolu polská rafinerská skupina PKN Orlen. Dalších 23,7 procenta vlastní společnost Paulinino Limited, za kterou stojí česko-slovenská finanční skupina J&T. Zbytek drží investiční fondy a menšinoví akcionáři.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
