Americký General Motors, který byl nejprodávanější automobilkou více než sedm desetiletí až do roku 2008, kdy ho překonala Toyota, by měl zveřejnit údaje o prodeji ve čtvrtek. GM, kterému se ještě podařilo krátce sesadit Toyotu z pozice jedničky v roce 2011, kdy výrobu japonské automobilky snížilo zemětřesení a cunami v severovýchodním Japonsku, byl loni třetím největším prodejcem aut na světě, za Toyotou a Volkswagenem.
Toyota dnes uvedla, že na snížení prodeje měl v pololetí podíl hlavně pokles na japonském trhu a na rozvíjejících se trzích. Naopak prodej stoupl v USA, Mexiku a Číně.
Loni Toyota prodala 10,23 milionu vozů. Letos však očekává snížení prodeje o jedno procento na 10,15 milionu vozů.
Volkswagen je největším prodejcem aut v Evropě a loni prodal 10,14 milionu vozů. Do skupiny Volkswagen spadají také automobilky Škoda Auto, Audi, Seat, Porsche, Bentley, Bugatti či Lamborghini.
GM za celý loňský prodal 9,92 milionu vozů. Mezi značky automobilky patří Cadillac či Opel.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
