Největším trhem pro užitkové vozy byla Francie s 216.000 prodanými vozidly, což je meziroční růst o zhruba dvě procenta. Následují Velká Británie s růstem o 22 procent na 211.700 aut a Německo, kde odbyt stoupl o pět procent na 160.300 vozů. Největší, celkem padesátiprocentní nárůst zaznamenalo Irsko.
Většinu prodejů tvořil odbyt lehkých užitkových aut do 3,5 tuny. Ten se zvýšil o 12 procent na 887.200 vozů. Nejvíce se prodalo ve Francii, Velké Británii a Německu, Česku na trhu dodávek patřila 17. příčka. \"K růstu došlo na trzích všech evropských zemí, pokles byl zaznamenán pouze ve Slovinsku,\" uvedl ředitel sdružení Antonín Šípek.
Prodej nákladních aut od 3,5 do 16 tun stagnoval na 31.800 vozech, nejvyšší kategorie nad 16 tun zaznamenala růst o pětinu na 129.800 aut. V obou kategoriích bylo první Německo, Česku patří sedmá respektive osmá příčka.
Prodej autobusů v zemích EU a Evropského sdružení volného obchodu (EFTA) stoupl o 16 procent na 19.500 vozů. Největším trhem byla Velká Británie s růstem o pětinu na 4400 vozů, následují Francie a Německo. Česko skončilo deváté s 539 prodanými autobusy.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
