Vedení komory se domnívá, že počínání řetězců poškozuje národní hospodářství. Podle předsedy Zemědělského svazu ČR Martina Pýchy, který se dnešního mimořádného jednání komory zúčastnil, je třeba nejdřív s řetězci řádně komunikovat. \"Do razantnějších akcí bez podložení důkazy nepůjdu. Chceme ale ukázat, že některé řetězce se nechovají korektně, vůbec nereflektují na to, že podnikají v ČR,\" řekl ČTK.
Čeští nakupující by si podle něj měli uvědomit, že řetězce posílají získané peníze do zahraničí. \"Nemůžeme udělat nic jiného než přesvědčovat veřejnost, aby tam nenakupovala nebo aby nakupovala tam, kde se chovají korektně,\" dodal Pýcha. Soudí, že řetězce málo přihlížejí k situaci na trhu s mlékem, kde se výkupní cena podle posledního ministerského šetření v červnu propadla na 7,52 Kč/l, což je podle komory pod výrobními náklady. Situaci způsobilo zrušení mléčných kvót i ruské embargo na dovoz potravin.
Představenstvo Agrární komory také žádá, aby Poslanecká sněmovna co nejrychleji projednala novelu zákona o významné tržní síle. Ministerstvo zemědělství by zase mělo podle komory co nejvíc naléhat na evropské orgány, aby zvýšily cenu u intervenčních nákupů mléka.
Kvůli situaci na trhu s mlékem mají v září mimořádně jednat na návrh zemí visegrádské čtyřky i dalších států ministři zemědělství Evropské unie. Podle ministra zemědělství Mariana Jurečky (KDU-ČSL) by měly agrární organizace vyvíjet tlak na spřátelené zahraniční organizace i evropské úřady, aby začaly pokles výkupní ceny řešit.
Komora vidí řešení také v urychlení prací na českých národních dotačních programech zaměřených na chov dojnic a ve zvýšení české spotřeby mléka. Podle komory je třeba rovněž hledat nová odbytiště mimo EU.
Ministerstvo zemědělství hodlá na rok 2016 vypsat nové dotační programy ze státního rozpočtu, které by měly pomoci mléčným producentům i zpracovatelům. Jejich konečnou výši bude muset schválit Evropská komise. Stát zvažuje také vypsání tendru Správy státních hmotných rezerv na nákup 3500 tun sušeného mléka.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
