Úprava se týká zaměstnanců podniků, které pro ně kvůli hospodářské krizi či živelní katastrofě nebudou mít práci na plný úvazek. Po dobu výpadku budou dostávali nejméně 70 procent mzdy. Zaměstnavatel bude hradit 50 procent, stát zbývajících 20 procent. O každé žádosti o tuto podporu bude rozhodovat vláda. Podle Hospodářské komory proto bude praktické využití kurzarbeitu minimální. \"Firmy budou s větší pravděpodobností reagovat ihned s využitím zákoníku práce a nebudou se pouštět do tohoto byrokratického systému,\" uvedl prezident komory Vladimír Dlouhý.
Příspěvek od státu by měly získat firmy, které nebudou moci zaměstnanci přidělovat práci v rozsahu nejméně 20 procent stanovené týdenní pracovní doby. Maximálně bude stát poskytl příspěvek 12,5 procenta průměrné mzdy za první tři čtvrtletí předchozího kalendářního roku. Podpora se bude podnikům vyplácet nejdéle půl roku s možností jednoho opakování. V odůvodněných případech může vláda stanovit delší dobu podpory.
Úprava sjednocuje pravidla vyplácení podpor v nezaměstnanosti. Změna se týká nezaměstnaných společníků, jednatelů firem, ředitelů obecně prospěšných společností nebo členů představenstev a rad akciových společností, kteří dělají pro společnost práci za nízkou odměnu. Nově nebudou mít nárok na uvedenou podporu. Ostatní nezaměstnaní s nekolidující prací za méně než polovinu minimální mzdy podporu také nedostávají.
Novela také zkracuje lhůtu pro nezařazení volných míst do seznamu vhodných pozic pro cizince pro ty firmy, které dostaly za nelegální či nehlášené zaměstnávání pokuty. Z roku se zkrátí na čtyři měsíce. Norma rovněž zakotvuje postavení Fondu dalšího vzdělávání.
mhm mal



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
