Podpis smlouvy s vítězným uchazečem předpokládá ŘSD během příštího týdne. Od zahájení stavebních prácí do uvedení do provozu by měly práce trvat tři roky.
Úsek je dlouhý přes osm kilometrů a je na něm zapotřebí vybudovat 92 stavebních objektů. Mostních objektů bude devět, největší přes Bukovský a Neplachovský potok. Začátek stavby je u Bošileckého rybníka, kde navazuje na stávající silnici první třídy Veselí nad Lužnicí-Ševětín. Konec je v místě před mimoúrovňovou křižovatkou Ševětín.
Stavba je navržena zcela mimo zastavěná území. Trasa je novostavbou vedenou převážně po bývalých zemědělských pozemcích, přičemž v části trasy je dálnice vedena zhruba ve stopě nynější silnice I/3. Územní rozhodnutí nabylo právní moci v květnu 2011. Předpokládaná cena byla 2,015 miliardy korun bez DPH.
Dálnice D3 má spojit Prahu, Tábor a České Budějovice a z Třebonína pokračovat jako rychlostní silnice k rakouským hranicím. Nyní je v provozu dvaačtyřicetikilometrový úsek mezi Meznem a Veselím nad Lužnicí. Předpokládané náklady na stavbu jsou zhruba 80 miliard korun. Výstavba posledních dvou úseků mezi Veselím nad Lužnicí a Bošilcem a mezi Borkem a Úsilným začala v březnu.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
