Červencový mírný nárůst nezaměstnanosti v Olomouckém kraji je dán vyšším počtem tzv. dosažitelných uchazečů o zaměstnání, kterých bylo ve srovnání s červnem zhruba o stovku více. Počet dosažitelných uchazečů se používá při výpočtu podílu nezaměstnaných.
Olomoucký kraj v červenci spolu s Karlovarským a Jihomoravským krajem vykázal třetí nejvyšší podíl nezaměstnaných. Nejvyšší nezaměstnanost v Česku měl Ústecký kraj (9,4 procenta), za kterým následoval Moravskoslezský kraj (8,6 procenta).
Nezaměstnanost v červenci vzrostla pouze na Olomoucku. Na Jesenicku a Prostějovsku mírně klesla a na Přerovsku a Šumpersku stagnovala na červnové hodnotě. Nejvyšší nezaměstnanost v Olomouckém kraji v červenci vykázalo s hodnotou 8,1 procenta Přerovsko. Následovalo Jesenicko (7,6 procenta), Olomoucko (sedm procent), Šumpersko (6,8 procenta) a Prostějovsko (4,8 procenta).
Celkový počet lidí v evidenci pracovních úřadů zahrnuje i nezaměstnané, kteří nemohou okamžitě nastoupit do práce. Jedná se například o lidi v rekvalifikačních kurzech, nezaměstnané ženy na mateřské dovolené, vězně nebo nezaměstnané v pracovní neschopnosti. Nezaměstnaných, kteří mohli okamžitě nastoupit do zaměstnání, bylo v červenci v Olomouckém kraji evidováno 29.006. V červnu jich bylo 28.892.
Nezaměstnanost v České republice v červenci stoupla meziměsíčně o desetinu procentního bodu na 6,3 procenta. Bez práce tak bylo 456.341 lidí. Současně ale opět přibylo volných pracovních míst, zaměstnavatelé jich nabízeli nejvíce od prosince 2008, konkrétně 98.055. Podle odborníků za nárůstem počtu nezaměstnaných stojí hlavně příchod části pedagogů a dalších pracovníků ve školství na pracovní úřady.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
