\"Aby bylo možné zkoušku provést, musela být ochranná budova kolem reaktoru hermeticky uzavřena. Následně do ní bylo přivedeno 45 tun vzduchu. Vytvořil se tak přetlak 70 kilopascalů, při kterém na každý metr čtvereční plochy působil vzduch sílou pěti tun,\" popsal mluvčí. Po dobu tří dnů odborníci neustále sledovali, zda tlak neklesá. \"Zjednodušeně se test dá přirovnat například k plnění pneumatiky vzduchem, kdy se měří úniky tlaku,\" vysvětlil Sviták.
Odstávka prvního bloku, která začala 10. července, dál pokračuje. Aktuálně k nejdůležitějším činnostem patří vyvezení kontejneru s použitým palivem do skladu v areálu elektrárny. Výrobu by první blok měl obnovit v závěru srpna. Na druhém bloku od 12. srpna probíhá odstávka spojená s opravou chlazení generátoru. Odběratelé elektřiny souběh odstávek obou bloků nepocítí. Energetická firma ČEZ, která Temelín provozuje, pokryla výpadek nákupem energie v cizině.
Ochranný obal je jednou z hlavních bezpečnostních bariér temelínské jaderné elektrárny. Chrání reaktor a další důležitá technologická zařízení primárního okruhu před extrémními vlivy jako jsou například zemětřesení, tornádo, silné srážky nebo tlaková vlna po výbuchu. Jde o železobetonový válec vysoký 56 metrů o vnitřním průměru 45 metrů přikrytý kulovým vrchlíkem. Kopule je silná o 1,1 metru, stěny jsou ještě o deset centimetrů silnější. Vnitřní povrch ochranného obalu je pokryt osm milimetrů silnou vrstvou nerezové oceli, která hermeticky uzavírá vnitřní prostor a tak brání případnému úniku radionuklidů do okolí.
Jaderná elektrárna Temelín vyrobila první elektřinu v prosinci 2000. Teď je největším zdrojem výroby elektřiny v ČR. Svojí produkcí kryje pětinu české spotřeby. Letos zatím vyrobila 7,95 miliardy kilowatthodin elektřiny. Vzhledem k prodloužení odstávky druhého bloku Temelín letos nepřekoná dosud nejvyšší roční výrobu elektřiny z 2012, která dosáhla 15,3 miliardy kilowatthodin.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
