Přípravy výběrového řízení na nového provozovatele se na několik měsíců zasekly kvůli otázce zpoplatnění silnic nižších tříd, které požadují zejména sociální demokraté, nebo na plánu ministra dopravy Dana Ťoka (ANO), který kvůli nedostatku času na přípravu soutěže požaduje rozdělení obřího mýtného tendru do několika kroků.
S rozdělením zakázky na dva tendry se už smířily i koaliční ČSSD a KDU- ČSL, přestože zejména sociální demokraté donedávna trvali na technologické neutralitě soutěže. To by znamenalo, že vláda nebude uchazeči o výběr mýtného nařizovat, jakou technologií má být mýtné v Česku od ledna 2017 vybíráno.
Nejnověji tak má být po roce 2016 vybíráno mýtné i nadále prostřednictvím mýtných bran. Koalice se nicméně musí dohodnout na tom, jak dlouho má toto přechodné období trvat, než bude možné vyhlásit požadované technologicky neutrální řízení.
Ministerstvo dopravy dříve uvedlo, že kratší období než pětileté s dvouletou opcí nebude pro firmy dostatečně lákavé. Soutěž by pak pravděpodobně směřovala k dosavadnímu dodavateli, který jako jediný nebude mít žádné náklady se spuštěním nového systému. ČSSD naproti tomu požadovala zkrácení přechodného období na co nejkratší dobu nutnou k vypsání výběrového řízení.
cfr mal



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
