Odběratelů se souběh odstávky nedotkl, ČEZ, jenž elektrárnu provozuje, nakoupil elektřinu v zahraničí. Oba bloky současně nebyly v Temelíně odpojeny poprvé. Od roku 2004 elektrárna eviduje 22 případů souběžného odstavení.
Tentokrát se příčinou souběhu odstávky stala porucha jedné z šesti průchodek turbogenerátoru. Podle energetiků sice nebyla oprava mimořádně náročná, přesto ale bylo nutné odpojit blok od rozvodné sítě a zastavit turbínu.
\"Odstavení, vychlazení a opětovné najetí největšího českého turbosoustrojí není krátkodobá záležitost. Musíme důsledně dodržovat podmínky i postupy. Aktuálně jsme všechny práce a potřebné kontroly dokončili a opět vyrábíme,\" řekl ČTK ředitel temelínské elektrárny Bohdan Zronek. Před připojením do sítě prošel turbogenerátor řadou testů. \"Kontroly jsme rozšířili i na první výrobní blok. Cílem je samozřejmě vyloučit možnost stejné závady,\" dodal vedoucí péče o elektrozařízení Temelína Bohumil Lukášek.
Oba temelínské bloky by měly od září vyrábět rekordní množství elektřiny. V letošním roce totiž skončil náročný modernizační program zahrnující kromě jiného výměnu nízkotlakých dílů turbín. Bez vyšší spotřeby paliva narostl jejich výkon o více než 20 MWe. Temelín tím posílil svou pozici největšího zdroje elektřiny v České republice.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
