Nabídky Hainan Airlines na termíny konce září, kdy má čínská linka zahájit provoz, jsou nyní o stokoruny lacinější než spoje Air France s přestupem v Paříži nebo Austrian Airlines s přestupem ve Vídni, řekl ČTK ředitel divize Business Travel společnosti Thomas Cook Martin Doupovec. Ceny kolem 13 tisíc korun za let do jihovýchodní Asie podle něj nejsou standardní a jsou důkazem konkurenčního boje, který způsobil právě vstup čínské společnosti na trh. \"Otázkou pochopitelně zůstává, jak dlouho mohou takto nízké ceny vydržet,\" dodal.
Kromě lákavé ceny hraje čínské společnosti do karet i kratší délka letu, uvedl ředitel portálu Letuška.cz Josef Trejbal. Zatímco přímý let s Hainanem trvá do Pekingu deset hodin, alternativní spojení přes Paříž vychází i s hodinovým čekáním na přestup na 13,5 hodiny, doplnil Doupovec.
Podle prvotních prodejů má čínský dopravce šanci na úspěch, uvedl Trejbal. Přestože desítky prodaných letenek nevypadají příliš impozantně, jde podle něj o slušný začátek. Je totiž nutné vzít v úvahu i čínské turisty, a také skutečnost, že Peking je spíše obchodní než masová turistická destinace.
Na prognózu, jak zaujalo nové spojení právě obchodní klientelu, je ale podle Doupovce brzy. Přestože do Číny existuje vízová povinnost, lidé cestující za obchodem si kupují letenky s mnohem kratším předstihem než turisté, zpravidla dva týdny dopředu. I podle Doupovce má nové letecké spojení velkou šanci uspět. Nebude to ale zásluhou českých turistů, ale čínských, pro které je nyní Praha módní turistickou destinací, dodal.
Linka mezi Prahou a Pekingem zahájí provoz 23. září. Hainan na linku nasadí Boeing 767 s kapacitou 223 míst, z toho 31 v třídě business a 192 v ekonomické třídě. Z Prahy bude odlétat vždy v pondělí, středu a pátek ve 13:30. V Pekingu letadlo přistane po desetihodinovém letu kvůli časovému posunu druhý den v 05:30 místního času. V opačném směru bude odlétat ve 02:30 místního času a do Prahy přiletí v 07:30 ráno.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
