Zisk po zdanění z nákladní dopravy meziročně klesl z 540 milionů korun na 216 milionů Kč. Podle managementu to je důsledek konkurence na trhu nákladní dopravy. Kromě dalších železničních dopravců se ČD Cargo potýká s kamionovými dopravci, kteří zboží po silnicích nižších tříd přepravují bezplatně a mýtné platí jen na dálnicích a části silnic prvních tříd. Nákladní vlaky přitom musí platit za každý ujetý kilometr.
Osobní doprava naopak snížila ztrátu z 262 milionu korun na 78 milionů korun. Tržby z osobní přepravy meziročně vzrostly o 245 milionů na 10,5 miliardy korun, uvedly ČD. Prodloužila se i průměrná vzdálenost, kterou lidé s vlaky jezdí, i obsazenost vozidel.
Zlepšení hospodářských výsledků v prvním pololetí už oznámila dvojice soukromých konkurentů státního dopravce RegioJet a Leo Express. Zatímco RegioJet ze skupiny Student Agency se v pololetí po loňské ztrátě přehoupl do zisku 7,5 milionu korun, Leo Express zmírnil ztrátu na 38 milionů korun z 63,6 milionu o rok dřív. Oběma dopravcům k lepším výsledkům pomohl zejména růst počtu cestujících.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
