Oficiální index aktivity zpracovatelského sektoru za srpen klesl na 49,7 bodu z červencových 50,0 bodu. Pro údaj je klíčovou padesátibodová hranice, která je předělem mezi růstem a poklesem aktivity.
Konečné výsledky soukromého průzkumu společností Caixin a Markit mezitím dnes potvrdily, že pokles aktivity v čínském zpracovatelském sektoru dosáhl v srpnu nejprudšího tempa za šest a půl roku. Podle konečných dat klesl index aktivity v srpnu na 47,3 bodu z červencových 47,8 bodu. Výsledek je sice o něco lepší než předběžný údaj z druhé poloviny srpna, stále ale představuje nejslabší hodnotu od března 2009.
Alarmující známky ochlazování přišly podle Reuters z čínského sektoru služeb. Podle průzkumu společností Ciaxin a Markit index aktivity v tomto sektoru v srpnu klesl na 51,5 bodu z červencových 53,8 bodu, což představuje nejpomalejší růstové tempo od července 2014.
Podle čínských oficiálních dat byl růst v sektoru služeb v srpnu dál robustní, oproti předešlému měsíci ale zpomalil a index aktivity klesl podle čínského statistického úřadu na 53,4 bodu z červencových 53,9 bodu.
Průzkumy společnosti Caixin se zaměřují na malé a střední firmy, které jsou kvůli zpomalování ekonomiky pod větším tlakem. Oficiální data čínských úřadů více zohledňují větší podniky ve státním vlastnictví.
\"Vzhledem k pomalým aktivitám během tohoto léta může HDP (hrubý domácí produkt) ve třetím čtvrtletí klesnout pod 6,5 procenta,\" napsali podle agentury Reuters v analytickém komentáři ekonomové společnosti ANZ. Peking podle nich musí přikročit k dalšímu agresivnímu uvolňování měnové politiky, k finanční liberalizaci a k aktivní fiskální politice, aby čínský hospodářský růst zůstal kolem sedmi procent. To je oficiální cíl čínské vlády pro letošní rok.
Někteří ekonomové se ale domnívají, že skutečné tempo růstu čínské ekonomiky je už nyní mnohem menší. Investoři se obávají, že srpnová devalvace čínské měny a následný kolaps čínských akcií vystavily ekonomiku a finanční systém ještě většímu nebezpečí.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
