Index CSI300, který zahrnuje akcie největším firem na burzách v Šanghaji a Šen-čenu, dnes vzrostl o 0,11 procenta na 3365,83 bodu. Hlavní index šanghajské burzy ale 0,20 procenta odepsal a skončil na 3160,17 bodu. Oba indexy přitom zpočátku ztrácely přes čtyři procenta.
Počáteční ztráty čínský trh do značné míry vymazal i v úterý. Za srpen ale indexy odepsaly zhruba 12 procent a od poloviny června ztratily asi 40 procent.
Devět čínských makléřských firem slíbilo zvýšit objem peněz určených na vlastní obchodování celkově asi o 30 miliard jüanů (kolem 113 miliard Kč). Reagovaly tím na výzvy vládních úřadů, které mají zájem na tom, aby se propad akciového trhu zastavil.
Burzy jinde v Asii dnes vesměs dál mírně klesaly. Index tokijské burzy Nikkei 225 uzavřel extrémně rozkolísané obchodování ztrátou o 0,39 procenta na 18.095,40 bodu, a přiblížil se šestiměsíčnímu minimu 17.714,30 bodu.
Evropské akcie po krušném začátku týdne dnes dopoledne mírně oživují. Obchodníci podle agentury Reuters poukazují na signály nových čínských opatření na podporu akcií a spekuluje se také o výsledku nadcházejícího zasedání centrální banky. Za celý srpen index FTSEurofirst 300 pod vlivem obav z útlumu čínské ekonomiky ztratil devět procent, což byl nejprudší měsíční pokles za poslední čtyři roky.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
