Dnešní akce, která má trvat do půlnoci, se zaměřuje na dálkovou a nákladní přepravu. Lufthansa zrušila 84 mezikontinentálních spojů z Mnichova, Frankfurtu a Düsseldorfu a do těchto tří destinací, což je asi polovina celkového počtu. Zbylých 90 letů chce přepravce zajistit s pomocí dobrovolníků z řad nestávkujících pilotů. Firma také hodlá uskutečnit všech sedm plánovaných nákladních letů.
Středeční stávka má zasáhnout lety na krátké a střední vzdálenosti, včetně spojení provozovaných nízkonákladovou divizí Germanwings. Přehled letů, které budou zrušeny a mezi nimiž mohou být i spojení s Prahou, zatím firma nevydala. Celkově Lufthansa provozuje denně přes 1500 letů.
Odbory chtějí nyní vystupňovat tlak na vedení Lufthansy. \"Nemůžeme vyloučit tento týden další stávky,\" řekl mluvčí VC Markus Wahl. \"Stávky jsou možné i v následujících týdnech,\" citovala mluvčího agentura Reuters.
Spor mezi svazem VC a vedením Lufthansy se táhne už více než rok. Piloti mimo jiné požadují zachování přechodného opatření, které jim umožňuje odejít do penze v 55 letech a podle něhož jim Lufthansa do dovršení zákonného důchodového věku minimálně 65 let vyplácí část mzdy. Aerolinky chtějí pro nové zaměstnance posunout věkovou hranici odchodu do důchodu na 59 let, aby snížily náklady, a mohly tak lépe konkurovat diskontním přepravcům v čele s irskou společností Ryanair.
Vztahy mezi odborovým svazem, který zastupuje kolem 5000 pilotů Lufthansy a Germanwings, a vedením se minulý týden opět zhoršily, když zkrachovaly rozhovory o nové kolektivní smlouvě. Mluvčí odborů Wahl prohlásil, že vedení Lufthansy neprojevilo žádnou ochotu k nalezení dohody, a uvedl, že další stávky pilotů jsou nyní v podstatě možné každý týden.
Piloti kvůli sporům za posledních 18 měsíců již dvanáctkrát stávkovali a způsobili tak firmě finanční újmu přes 300 milionů eur (8,1 miliardy Kč). Protesty v minulosti ovlivnily rovněž letecké spojení mezi Německem a Českou republikou.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
