Střední a malé společnosti predikují růst o sedm procent, firmy, které se věnují inženýrskému stavitelství dokonce o 7,1 procenta. Ředitelé velkých společností jsou v odhadech trochu opatrnější a mluví o něco nižším růstu sektoru (o 5,8 procenta). Ti, kteří staví a rekonstruují budovy, předpovídají nárůst o 6,3 procenta.
\"České stavebnictví navázalo na růst sektoru z minulého roku zejména díky velkému objemu zadaných veřejných zakázek na dopravní infrastrukturu. Výhled na rok 2016 podle aktuálně probíhajících tendrů ukazuje, že stavebnictví poroste i v příštím roce, ale hlavním zdrojem budou zejména investice privátní. U veřejných investorů dojde ke snížení objemu investic. Klíčová bude připravenost projektů pro výstavbu,\" podotkl ředitel analytické společnosti CEEC Research Jiří Vacek.
Růst poptávky po stavebních pracích firmy zaznamenaly. \"Hlavním tahounem jsou dnes stavby financované z veřejných zdrojů, roste hlavně inženýrské stavitelství, zejména liniové stavby. Z menších projektů financovaných městy a kraji stále dominují projekty spolufinancované z různých kapitol fondu EU. I vzhledem ke zpomalení růstu v Evropě očekávám zpomalení nebo zmenšení chuti investovat v soukromém sektoru,\" uvedl generální ředitel společnosti Cemex Peter Dajko.
Podle něj nyní roste také poptávka po bytech zejména ve větších městech, především v Praze. \"Poptávka je z velké části hnána nahoru rekordně nízkými úrokovými sazbami u hypoték. To je ale, podle mého názoru, dočasný jev,\" dodal Dajko.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
