V současné době se ale čínský trh potýká s negativními dopady zpomalování růstu čínské ekonomiky. V samotném srpnu se prodej aut meziročně snížil o tři procenta na 1,7 milionu. Pokles tak vykazuje už pět měsíců za sebou.
\"Pokud bude mít širší ekonomika nadále problémy, nemuseli bychom se (letos) dočkat růstu, ale naopak poklesu (prodeje aut),\" uvedl analytik Sü Čchien z výzkumné společnosti AlixPartners. \"Nastane ostrý boj mezi čínskými a zahraničními značkami,\" dodal.
K poklesu poptávky po automobilech přispívá kromě slábnoucího růstu ekonomiky rovněž pokles registrace nových vozů, čímž se velká města snaží zmírnit problémy se smogem a dopravními zácpami.
Loni se prodej aut v Číně zvýšil o 6,9 procenta na 23,5 milionu. Tempo jeho růstu tak bylo zhruba poloviční ve srovnání s rokem 2013, kdy vzrostl o 13,9 procenta.
Hrubý domácí produkt Číny loni vzrostl o 7,3 procenta, což bylo nejpomalejší tempo za téměř čtvrt století. V letošním prvním pololetí růst zpomalil na sedm procent, byl však v souladu s celoročním cílem vlády. Někteří analytici se domnívají, že čínská ekonomika ve skutečnosti roste pomaleji, než tamní statistický úřad tvrdí.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
