\"Ministerstvo financí teď zastavilo přípravu systému. Dost dobře není možné, aby se vypisovala výběrová řízení, pořizovalo se vybavení pro státní pokladnu, když není schválený zákon. V tuto chvíli je to obezřetný a podle mého názoru správný postup,\" řekl Sobotka. Státní pokladna Centrum sdílených služeb bude na základě dohody s Generálním finančním ředitelstvím zajišťovat provoz informačního systému elektronické evidence.
Spuštění systému podle Sobotky nyní závisí na Sněmovně, konkrétně na tom, kdy příslušnou legislativu schválí. Finance už avizovaly, že se posune očekávaný start evidence tržeb z původně plánovaného jara na polovinu příštího roku. Koalice se totiž dohodla na tom, že se prodlouží doba mezi platností a účinností zákona ze tří na sedm měsíců.
O vynakládání peněz na zavádění elektronické evidence tržeb se mluvilo v dolní komoře už při červencovém úvodním kole debaty o zákonu. Bývalý ministr financí a místopředseda TOP 09 Miroslav Kalousek upozorňoval na to, že jakékoli peníze z rozpočtu uvolněné na tento projekt budou zaplaceny bez opory ve schváleném zákonu. Úředník, který by takové peníze za projekt vyplatil, by se podle Kalouska vystavil riziku neoprávněného nakládání s rozpočtovými prostředky.
Ministr financí Andrej Babiš (ANO) poslance z kontrolního výboru nedávno informoval, že finance už vynaložili skoro 200.000 korun za studii a 150.000 korun za vytvoření loga. Projekt by měl stát podle něho 1,22 miliardy korun, přesné náklady budou známy až na základě výsledků soutěže.
Elektronickou evidencí tržeb se chce vláda zaměřit na šedou ekonomiku. Dosavadní výpočty zmiňují přínos po zavedení systému jako zvýšení daňového inkasa o deset až 12 miliard korun. Pravice tvrdí, že evidence dopadne na poctivé podnikatele a nenaplní cíle. Varuje taky před údajně nebezpečným shromažďováním dat.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
