Spolu s administrativní náročnosti považují firmy za složité také dokládání veškerých požadovaných podkladů. \"Žadatelé navíc často situaci podceňují a nechávají vše na poslední chvíli. Udělat chybu, která pak znemožní čerpání peněz, není přitom vůbec těžké,\" podotkl Ondřej Šnejdar z BDO.
Dalších 23 procent firem vnímá jako problematický celý proces žádosti, 13 procent pak nejvíce naráží na potíže s vyčerpáním všech poskytnutých finančních prostředků. Žádný problém v evropských dotacích neshledává jen pět procent firem.
Průzkum ukázal i to, že informovanost firem a jejich znalost problematiky čerpání peněz z evropských fondů je nedostatečná. Z firem, které letos o dotace nežádaly a ani to nemají v plánu, je jen čtvrtina přesvědčena o tom, že peníze z evropských dotací nepotřebuje. Třetina (36 procent) firem pak nemá projekty, na které by se daly evropské dotace použít. \"Často se setkáváme s tím, že firmy ani nevědí, jaké programy jsou vypsané a jak by měly projekt připravit,\" dodal Šnejdar.
Nedostatečná znalost nebo informovanost je příčinou nepodání žádosti pro pětinu firem, dalším sedmi procentům chybí časové či personální zdroje. Kvůli špatné předchozí zkušenosti nepodají letos novou žádost čtyři procenta firem.
V období 2007 až 2013 mohlo Česko z Bruselu získat 26 miliard eur, tedy přibližně 703 miliard korun. Z hlediska jejich čerpání je však nejhorší z celé unie. I přes tyto nedostatky Česko v prvních deseti letech členství ČR v EU získalo z evropských fondů o 410,2 miliardy korun (15,7 miliardy eur) více, než zaplatilo.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
