\"Uvažujeme vážně o tom, a v koncernu to je už odsouhlasené, že v Častolovicích postavíme třetí linku na výrobu čedičové vaty. Kromě podstatného navýšení výroby s sebou investice přinese také na 60 nových pracovních míst,\" řekl Rosák. V častolovickém závodě firma vyrábí tepelné izolace Isover.
Saint-Gobain by chtěl výrobu na nové lince spustit na přelomu roku 2016 a 2017, záležet bude na tom, zda získá kladné vyjádření ohledně dopadů na životní prostředí. Žádost o posouzení podá firma do takzvaného procesu EIA v polovině října. \"Doufáme, že bychom ho mohli získat v polovině příštího roku, hned pak bychom začali stavět. Kromě navýšení výroby totiž bude mít investice paradoxně pozitivní dopady na životní prostředí, protože jako jednu ze vstupních surovin pro třetí linku budeme používat odpady ze stávajícího provozu, které nyní předáváme ke zpracování jiným firmám,\" podotkl Rosák.
Skupina sídlící ve Francii považuje Česko za jednu z klíčových výrobních základen. Do 14 tuzemských výrobních závodů pravidelně investuje stovky milionů korun. Loni to bylo 960 milionů Kč.
Největší letošní investicí je výstavba nové výrobní haly Saint-Gobain Sekurit v Hořovicích u Berouna za 1,2 miliardy korun. Firma tak mimjo jiné zdvojnásobí dosavadní výrobu autoskel. Práci díky tomu získá dalších 550 lidí. Instalace nové sklářské vany v litomyšlském závodě Saint-Gobain Adfors vyjde na půl miliardy korun, výroba tím vzroste o 30 procent a podnik vytvoří 200 nových pracovních míst. Poslední letošní větší investicí je stavba nového balicího centra na výrobky společnosti Sain-Gobain Isover, která má stát 120 milionů korun.
Skupina Saint-Gobain na českém trhu působí od roku 1992. Letos v prvním pololetí zvýšila obrat meziročně o šest procent na 307 milionů eur (8,3 miliardy korun). Do skupiny v ČR patří sedm společností spravujících 14 výrobních závodů, pracuje pro ni více než 4000 zaměstnanců. Celosvětově zaměstnává téměř 190 tisíc lidí v 64 zemích. Letos slaví 350. výročí vzniku, v roce 1665 ji založili král Ludvík XIV. a Jean-Baptiste Colbert. Je tak nejstarší společností zapsanou v pařížském burzovním indexu CAC-40.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
