Letos se tak obrací trend z minulých let, kdy si stavební firmy stěžovaly na nedostatek práce, protože stát jako největší investor přípravu staveb pozastavil. Jen v červenci vypsaly veřejné instituce výběrová řízení na projektové práce v hodnotě 174 milionů korun. To je meziroční růst o 11,9 procenta.
Z letos vypsaných tendrů zatím vítězné firmy získaly pět procent objemu, tedy 120 milionů korun. Ostatní výběrová řízení ještě nebyla ukončena. Projektanti však nabídli cenu nižší průměrně o 35 procent než byla oznámená hodnota, tyto zakázky tak veřejné investory vyjdou na 78 milionů korun.
Stát ale podle projektantů musí počítat s tím, že takových úspor už v budoucnu nejspíš nedosáhne. \"Vzhledem k nárůstu počtu tendrů a zvýšení investic státu do projektů očekáváme postupný růst cen, které se budou více přibližovat předpokládaným hodnotám, nebo je budou dokonce převyšovat,\" očekává ředitel projektové společnosti Valbek Lukáš Hruboň.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
