EPA všechny výrobce automobilů prodávaných na americkém trhu uvědomila, že bude požadovat dodatečné testovaní každého nového vozu, tedy i benzinových modelů, aby zjistila, zda splňují emisní normy nejen ve zkušebnách, ale i při běžném provozu na silnicích. \"Neřekneme jim, jak budou tyto zkoušky vypadat. Nemusí to vědět,\" řekl novinářům šéf oddělení EPA pro dopravu a kvalitu ovzduší Chris Grundler.
Změna testovacích metod by mohla pro automobilky znamenat zvýšené náklady a větší regulační překážky při získávání certifikace nových modelů pro americký trh. Podobné opatření směrem k testování v reálných podmínkách prosazuje i Evropská komise.
Volkswagenu za obcházení emisních testů v USA hrozí pokuta až 18 miliard dolarů (438 miliard Kč). Skandál začalo vyšetřovat americké ministerstvo spravedlnosti, které dnes uvedlo, že své kriminální vyšetřování \"myslí vážně\". Případ vyšetřují i některé evropské země a na firmu byla podána řada hromadných žalob.
V reakci na skandál ve středu rezignoval generální ředitel Volkswagenu Martin Winterkorn. Dnes dozorčí rada jmenovala jeho nástupce, dosavadního šéfa automobilky Porsche Matthiase Müllera.
Německý automobilový koncern Daimler dnes popřel obvinění ekologického sdružení Deutsche Umwelthilfe (DUH), podle kterého firma podobně jako její rival Volkswagen manipulovala s údaji o emisích svých vozidel. Rovněž BMW prohlásila, že systémy kontrolující emise výfukových plynů u jejích vozů jsou aktivní jak při testování, tak na silnici.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
