\"Jsem si jistý, že to ovlivní maďarský automobilový průmysl,\" řekl ministr televizi TV2. \"Doufám však, že tento dopad bude menší, než předpovídají katastrofické scénáře,\" dodal. Upozornil rovněž, že Maďarsko \"v tuto chvíli\" neplánuje žádný zákaz automobilů Volkswagen.
Varga již dříve uvedl, že pokud povede skandál k poklesu prodeje automobilů v Evropě, mohlo by to snížit tempo růstu maďarské ekonomiky o 0,3 až 0,6 procentního bodu.
Maďarská továrna divize Audi loni vyrobila téměř dva miliony motorů a více než 150.000 vozů. Společnost Audi v pondělí uvedla, že softwarem umožňujícím falšovat údaje o emisích při testech bylo v celém světě vybaveno zhruba 2,1 milionu vozů s její značkou.
Součástí koncernu Volkswagen je rovněž česká Škoda Auto. Ta v pondělí oznámila, že manipulace s emisemi naftových motorů zahrnují zhruba 1,2 milionu vozů s její značkou.
Skandál vypukl v pátek 18. září, kdy americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) obvinila Volkswagen, že u vozů s naftovými motory používal software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Koncernu za tyto podvody v USA hrozí pokuta až 18 miliard dolarů (435 miliard Kč). Skandál navíc začaly minulý týden vyšetřovat i některé evropské země a na firmu byla podána řada hromadných žalob.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
