\"Vyžádali jsme si proto kódy VIN a další technické parametry vozidel a na jejich základě určíme porovnáním s centrálním registrem vozidel přesný počet všech dotčených vozidel, která jsou v ČR v provozu,\" uvedl Ťok. Podrobné údaje má ministerstvo od výrobců získat během několika dnů.
Ministerstvo dopravy chce zároveň provést vlastní emisní test vozidel Škoda. Plánuje nezávislé změření jednoho nového typu plnícího současnou normu Euro 6 i vozidla s problematickým motorem (plnícím Euro 5) před úpravou a po úpravě. Měření provede zkušebna Tüv Süd na základě rámcové smlouvy s ministerstvem a celkem by mělo jít o tři až čtyři vozy.
Ťok dodal, že technici VW a Škody připravují řešení, které může spočívat v úpravě softwaru i úpravě mechanických součástí. Řešení by mělo být hotové během října. Škoda a VW spolu s ministerstvem poté zorganizují svolávací akci. Tu je ministerstvo schopné zorganizovat do 14 dnů.
Volkswagen již dříve oznámil, že celkem se problém motorů, které jsou schopné obcházet emisní měření týká asi 11 milionů vozů. Z toho je pět milionů osobních vozů VW, 2,1 milionu Audi a 1,2 milionu vozů Škoda. Jde o typ motoru EA 189 plnící emisní normu Euro 5. Montoval se například do druhé generace Škody Octavia či Fabia, Rapidu, Roomsteru nebo Superbu druhé generace. Jsou jím vybavené i VW Golfy šesté generace nebo sedmá generace Passatu.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
