\"Evidujeme nárůst výroby o sto až dvě stě procent proti situaci před dvěma lety. Ve druhém čtvrtletí letošního roku jsme zaznamenali zvýšení poptávky po bydlení pro uprchlíky, to už nyní dosahuje 40 procent výroby. Podle objednávek vzroste tento podíl v příštím roce až na 70 procent,\" uvedl marketingový ředitel společnosti Touax Jan Petr.
Drtivá většina modulů putuje do Německa, z výrobního závodu Touax v Supíkovicích na Jesenicku tam směřuje aktuálně 90 procent výroby. Další objednávky z Německa přibývají. Zájem prý mají nejen velká města jako například Berlín, Mnichov či Hamburk, ale také menší obce, kam německá vláda běžence rozděluje. \"Sjednanými zakázkami jsme vytíženi až do poloviny roku 2016 a nové zájemce z Německa musíme odmítat. Navíc registrujeme další poptávky na objekty pro uprchlíky ze Švédska, Rakouska a Maďarska,\" dodal Petr.
Výrazný nárůst výroby pociťuje také další velký výrobce Česko-slezská výrobní. \"Nyní vyrábíme 40 kontejnerů denně, zatímco před rokem touhle dobou to bylo 25 až 28. Momentálně vyrábíme nejvíce v historii,\" řekl ČTK ředitel Českoslezské výrobní Josef Žáček.
Nárůst výroby s sebou přináší rozšiřování počtu pracovních míst. Česko-slezská výrobní tak jen v posledním čtvrtletí zaměstnala 80 nových lidí, celkem pro ni nyní pracuje 400 zaměstnanců. O polovinu méně, 40 lidí, nabral supíkovický závod firmy Touax. \"Potřebovali bychom dalších zhruba 40 dělníků a odborných pracovníků. Zejména elektrikáři, podlaháři, sádrokartonáři a instalatéři však v regionu chybí,\" podotkl Petr.
Podobnou zkušenost má konkurence. \"Nabíráme pořád, ale chybí nám kvalifikovaní lidé. Je to paradox - Jesenicko patří k regionům s nadprůměrnou nezaměstnaností, a my nemůžeme sehnat zaměstnance. A to i přes to, že nabízíme nadprůměrnou mzdu. Lidé ale nechtějí pracovat,\" řekl Žáček. Reálně podle něj nezaměstnanost neexistuje. \"Kdo chce dělat, dělá,\" podotkl.
V Česku se ročně vyrobí kolem 25 tisíc modulů, v přepočtu na plochu jde zhruba o 375 tisíc metrů čtverečních. Země tak je v tomto ohledu evropskou velmocí. Působí tu kolem deseti větších výrobců, podobně jako v mnohem větším Německu, a řada menších regionálních.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
