Automobilka přiznala, že do zhruba 11 milionů aut po celém světě instalovala software umožňující manipulovat s testy emisí. Výměna vozů podle zdrojů představuje nejextrémnější variantu řešení, mezi další možnosti prý patří například instalace většího katalyzátoru.
Náklady na jeden automobil by se v závislosti na zvolené variantě mohly podle jednoho ze zdrojů pohybovat od pouhých 20 eur až po 10.000 eur (zhruba 500 Kč až 270.000 Kč). To by v případě 11 milionů vozů odpovídalo nákladům v rozsahu od 220 milionů do 110 miliard eur (šest miliard až tři biliony Kč).
Volkswagen má podle agentury Bloomberg do středy představit řešení německým úřadům. Zdroje nicméně upozorňují, že postup Volkswagenu se může v jednotlivých zemích lišit.
Podle analytiků bude skandál kolem falšování testů emisí pravděpodobně stát Volkswagen desítky miliard eur. Marc-Rene Tonn ze společnosti Warburg Research například odhaduje, že náklady Volkswagenu na pokuty, právní spory a svolávání automobilů by mohly překročit 35 miliard eur (950 miliard Kč).



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
