Deloitte má ministerstvu pomoci dojednat s Kapschem podmínky přechodu na nového provozovatele včetně případného zaškolení jeho zaměstnanců pro práci se systémem mýtných bran. Dalším úkolem poradce je podle Ťoka příprava soutěže na tříletý provoz systému a rovněž zavedení jednotné evropské mýtné služby EETS, která má v budoucnu umožnit průjezd kamionů s jedinou palubní jednotkou všemi zeměmi EU.
Úřad podle Ťoka nemusí nicméně vyčerpat všechny služby, ale jen část. Tím by se snížila i celková suma, kterou úřad poradci vyplatí. \"My jsme postupovali v rámci zákonných možností. Hledáme řešení, abychom byli schopní vysoutěžit provozovatele stávajícího systému a zabezpečit výběr mýta. Když vezmu do úvahy, že vybíráme deset miliard ročně, za den zhruba 25 milionů, tak výpadek dvou dnů tady tu cenu bohatě zaplatí,\" dodal Ťok.
Ministr zároveň uvedl, že se soutěž na výběr mýtného po roce 2016 dá stále stihnout. Smlouvu s vítězem výběrového řízení úřad plánuje podepsat v říjnu příštího roku, na přípravu do ostrého provozu tak bude mít zhruba tři měsíce.
\"Termíny jsou našponované, ale jsme v situaci, kdy jinou variantu nemáme,\" řekl ČTK člen řídícího výboru k mýtu za koaliční sociální demokracii Jan Birke. Harmonogram příprav na mýtný tendr má ministr Ťok do poloviny měsíce předložit k projednání vládě.
Předchozí výběrové řízení na mýtného poradce vyhlásilo ministerstvo dopravy v dubnu 2014 za Ťokova předchůdce Antonína Prachaře. Ťok nicméně soutěž krátce po svém nástupu do funkce zrušil s tím, že podle Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (UOHS) byla vypsána špatně a navíc předpokládal, že ministerstvo externího poradce ve věci mýta nepotřebuje. Externího poradce poté nahradila skupina sestavená z úředníků ministerstva a Ředitelství silnic a dálnic doplněná o externí poradce. Ta od začátku letošního roku prošla řadou personálních proměn a existuje i nyní.
Elektronické mýtné v Česku vybírá od roku 2007 na více než 1400 kilometrech dálnic, rychlostních silnic a vybraných částech silnic první třídy na základě desetiletého kontraktu firma Kapsch. Celkem je v systému zaregistrováno zhruba 830.000 kamionových palubních jednotek. Za loňský rok se na mýtném vybralo 8,7 miliardy korun, letos k červenci šlo o částku převyšující 63,5 miliardy korun. Z toho stát Kapschi a jeho subdodavatelům za služby a vybudování systému zaplatil 16,3 miliardy korun bez DPH.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
