\"Od 4. listopadu, kdy bude slavnostně položen základní kámen, by podle harmonogramu měly postupně začít stavební práce. Do konce srpna následujícího roku by se výroba přestěhovala do Svitav, zahájení kompletní výroby je zamýšleno od září 2016,\" uvedla Pustinová.
Společnost INA Lanškroun, která patří německé skupině Schaeffler Group, chce ve Svitavách vyrábět plastová ložiska a díly pro automobily. Nosným produktem by měl být ventil pro chladicí systém, který snižuje emise a spotřebu paliva o jedno až tři procenta.
Firma plánuje vybudovat třípodlažní výrobní halu pro vstřikovnu plastů a administrativní budovy. Zpočátku zaměstná asi 100 až 200 lidí, do roku 2020 by mohla nabídnout téměř 1000 pracovních míst. Na závod budou navazovat další dodavatelé výrobků a služeb.
Koupi pozemků od města v průmyslové zóně Paprsek dlouho brzdily vysoké poplatky za vynětí pozemků ze zemědělského půdního fondu. Od 1. dubna nabyla účinnosti novela zákona o ochraně zemědělského půdního fondu, která především snižuje platby za vynětí půdy z fondu a zavádí výjimky z plateb odvodů pro dopravní nebo průmyslové stavby v průmyslových zónách. Pro firmu to znamená snížení odvodů asi na desetinu.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
