\"Nevidím důvod, aby to bránilo expanzi (Volkswagenu) na světovém trhu automobilů a už vůbec ne, aby se právě Škoda Auto, která je nejúspěšnějším podnikem koncernu Volkswagen, dostala do zbytečných potíží,\" řekl prezident k skandálu, po kterém odstoupil generální ředitel Volkswagenu Martin Winterkorn i další vysoce postavení manažeři.
Zeman řekl, že technické závady se čas od času objeví u automobilů od různých výrobců, a není proto důvod pro katastrofické předpovědi. \"Pokud jde o počítačový systém, který poněkud falšoval obsah emisí, tak je to ostuda, ale není to něco, co by vadilo provozu těchto automobilů,\" dodal.
Automobilka VW přiznala, že software umožňující manipulovat s testy emisí instalovala po celém světě do zhruba 11 milionů aut, včetně 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto. Skandál již vyšetřují úřady v Německu i v dalších evropských zemích. Společnost také žalují zákazníci, kteří se cítí být jeho praktikami podvedeni. Několik hromadných žalob bylo podáno ve Spojených státech i v Evropě.
Vliv aféry na tuzemskou ekonomiku v úterý připustila ministerstva financí a průmyslu a obchodu. Podle vyjádření obou úřadů ale nebude velký. Ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek (ČSSD) ČTK řekl, že neočekává významný dopad na HDP. Ministerstvo financí počítá v krajním případě s rizikem nižšího růstu HDP v příštím roce kvůli aféře v řádu 0,1 až 0,2 procentního bodu.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
