\"Postupně tím železnici technicky více zabezpečíme a zrychlíme. Použitím této technologie se také propojíme se sousedním Rakouskem,\" uvedl ministr dopravy Dan Ťok. Na projektu pro Správu železniční dopravní cesty (SŽDC) budou vedle firmy Kapsch spolupracovat mimo jiné AŽD Praha, ČD-Telematika, Teplotechna Ostrava či SUDOP Brno.
V Česku už systém GSM-R funguje na dvou mezinárodních koridorech vedoucích z Německa přes Prahu, Brno a Břeclav na Slovensko a dál do Rakouska, na koridoru mezi Českou Třebovou a Ostravou nebo na nákladním koridoru vedoucím z Kolína přes Lysou nad Labem do Děčína. Aktuálně je mezinárodním standardem pokryto 1140 km tuzemských železnic, dalších 560 kilometrů je v různé fázi realizace a dokončování.
\"Rozšiřování technologie GSM-R je jedním z těch projektů, na které doprava v minulých deseti letech čerpala významné peníze z evropských fondů, celkem šlo o zhruba 60 milionů eur,\" doplnil Ťok.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
