Metrostav podepsal smlouvu s organizací GDDKiA, což je obdoba českého Ředitelství silnic a dálnic ČR. \"Hlavním cílem tohoto projektu je zlepšit komfort a bezpečnost dopravy pomocí výstavby čtyřproudové rychlostní komunikace. Hlavní trasa o délce 20,5 kilometru je převážně vedena přes neúnosné podloží tvořené deltou Visly,\" uvedl Radim Čáp, který je ředitelem nedávno založené společnosti Metrostav Polska Spolka Akcyjna.
Součástí projektu je kilometrový most přes Vislu v hodnotě přibližně 1,1 miliardy korun a 11 různých technologií zlepšování podloží v hodnotě zhruba čtyř miliardy korun, dodal Čáp.
Společnost Metrostav Polska Spolka Akcyjna český stavební lídr založil pro to, aby mohl na polském trhu lépe získávat zakázky. Jejím prvním projektem by měla být rekonstrukce silnice Marsa-Žolnierska ve Varšavě za miliardu korun.
Metrostav je z pohledu tržeb jedničkou českého trhu, loni mu tržby klesly na 20,26 miliardy korun. Na výkonech skupiny se činnost v zahraničí loni podílela 30 procenty. Společnost je od roku 1990 právním nástupcem národního podniku, který vznikl na začátku 70. let. Do skupiny Metrostav patří například stavební firma Subterra, kapitálově propojena je také se společností Zakládání staveb. Skupina nyní kromě Česka a Polska působí na Slovensku, Islandu, v Německu, Rakousku, Turecku, Maďarsku, Švédsku, Bělorusku, Norsku a Finsku.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
