\"Došlo ke vzájemnému konsenzu všech dotčených stran, MMR, pojišťoven a asociacemi cestovních kanceláří ohledně právní úpravy povinného pojištění záruky pro případ úpadku cestovní kanceláře,\" sdělila dnes ČTK náměstkyně ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová.
Novela zákona nyní poputuje do Senátu a poté senátní pozměňovací návrh musí ještě posvětit poslanci Sněmovny a podepsat prezident. V případě schválení návrhu by tak pojišťovny byly povinny v případě úpadku cestovní kanceláře plnit jen do výše pojistné částky, nikoliv nad tento limit.
Podle původního návrhu by pojišťovny měly hradit nároky klientů při úpadku cestovní kanceláře bez ohledu na limit pojištění. Pojišťovny ovšem za této podmínky nemohly v pojištění pokračovat, nezískali by zajištění, a začaly cestovním kancelářím rozesílat výpovědi smluv o pojištění proti krachu. Bez povinného pojištění nesmí cestovní kanceláře prodávat zájezdy.
Sjednaný limit pojistného plnění by měl podle místopředsedy Asociace cestovních kanceláří ČR Jana Papeže činit minimálně 30 procent ročních plánovaných tržeb z prodeje zájezdů nebo v případě, že tyto tržby mají být nižší než tržby v předchozím roce, minimálně 30 procent těchto tržeb v předchozím roce. CK je povinna udržovat v průběhu trvání pojištění limit pojistného plnění v takové výši , aby v případě pojistné události byly uspokojeny veškeré nároky zákazníků, stojí v pozměňovacím návrhu, který má ČTK k dispozici. Senát by o něm měl hlasovat 22. října.
Na českém trhu nyní je celkem 942 aktivních pojištěných cestovních kanceláří, které prodají ročně zájezdy v hodnotě zhruba 20 miliard korun.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
