\"EIB by (ten skandál s emisemi) mohl zasáhnout, protože my musíme našimi půjčkami plnit určité cíle v oblasti klimatu,\" vysvětlil Hoyer.
EIB podle listu poskytla Volkswagenu od roku 1990 půjčky za zhruba 4,6 miliardy eur (124,7 miliardy Kč). Mimo jiné na rozvoj motorů s nižšími emisemi a výrobní závody v Jižní Americe. Volkswagen má ještě splatit 1,8 miliardy eur.
Hoyer také řekl, že EIB \"velmi důkladné vyšetří\", jak Volkswagen poskytnuté finanční prostředky využil. Pokud zjistí, že peníze byly využity k jiným účelům, než bylo zamýšleno, bude si muset banka \"položit otázku, zda nemáme požadovat úvěry zpět\".
Hoyer dodal, že ho Volkswagen velmi zklamal a vztahy EIB s automobilkou skandál značně poškodil, uvedla agentura Reuters.
Volkswagen v září přiznal, že do zhruba 11 milionů aut s naftovým motorem po celém světě instaloval software, který umožňuje manipulovat s výsledky měření emisí. Z toho bylo pět milionů aut hlavní značky VW.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
