Zakázku na zajištění autobusové dopravy v Libereckém kraji od prosince 2014 do prosince 2024 vypsalo počátkem června 2012 předchozí sociálnědemokratické vedení kraje. Termín pro podání nabídek se kvůli námitkám a úpravám desetkrát posouval. Zakázku za 4,074 miliardy korun mohl získat jediný uchazeč nebo až tři, je rozdělena na tři regiony - Západ (Českolipsko), Východ (Jablonecko, Semilsko) a Sever (Liberecko). Rozhodnutím z 28. května loňského roku ÚOHS zakázku zrušil. V odůvodnění tehdy uvedl, že kraj nevyhověl námitkám Bítešské dopravní společnosti, která si stěžovala na netransparentnost soutěže.
Podle předsedy antimonopolního úřadu Petra Rafaje z 6. října, které má ČTK k dispozici, úřad nerozhodl správně a v souladu se zákonem, proto se bude kauzou zabývat znovu. \"Na rozhodnutí jsme čekali déle než rok. Délku přezkoumávání úřad zdůvodňoval složitostí zakázky. Nyní budeme čekat na další postup úřadu,\" poznamenal Mastník. Aby kraj veřejnou dopravu zajistil, prodloužil o další dva roky smlouvy s původními dopravci. Proti tomu se ale k antimonopolnímu úřadu odvolali dopravci skupiny ICOM transport, kteří pro kraj sice nejezdí, ale nabízeli nižší ceny.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
