Výstavba silnice byla v minulosti několikrát pozastavena a její otevření se odkládalo. Že je konečně sjízdná, uvítají jak řidiči, kterým se cesta mezi Ostravou a Opavou zkrátí o pět minut, tak obyvatelé obcí, přes něž dosud denně jezdilo přes 15.000 aut. Cestování mezi Ostravou a Opavou bude rovněž bezpečnější, neboť starý úsek cesty dosud patřil mezi nejnebezpečnější silnice v kraji a často se tam stávaly vážné nehody. Na čtyřproudé silnici jsou výhradně mimoúrovňové křižovatky.
Stavbu silnice komplikovaly politické i majetkové spory. Naposledy ji bezmála na dva roky pozastavil tehdejší ministr dopravy za Věci veřejné Vít Bárta. Spory týkající se výkupů pozemků řešily ŘSD i kraj, který na výkupy přispěl dvěma miliony korun.
Otevření nové silnice ovlivní i autobusovou dopravu, změní se trasy i jízdní řády linek. Na silnici I/11 zbývá v kraji dostavět ještě tři klíčové úseky: obchvaty měst Opavy a Krnova a takzvanou Prodlouženou Rudnou ulici v Ostravě. Ta má vyvést dopravu mimo rušné křižovatky v Porubě.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
