\"V návaznosti na Národní akční plán rozvoje jaderné energetiky bylo představenstvem definitivně rozhodnuto, že vyčleníme tyto projekty do samostatných dceřiných společností,\" řekl dnes ČTK Kříž. Důvodem je mimo jiné to, že samostatné dceřiné společnosti mohou lépe hledat partnery pro dostavbu obou elektráren, dodal.
Národní akční plán rozvoje jaderné energetiky v ČR, který vláda schválila v květnu, počítá s výstavbou jednoho jaderného bloku v Dukovanech a jednoho bloku v Temelíně s možností rozšíření na dva bloky v obou elektrárnách. Stále ale zbývá dořešit, jak výstavbu financovat.
Mluvčí ministerstva průmyslu František Kotrba v září ČTK řekl, že na schválený jaderný akční plán bude navazovat předložení studie, která už bude obsahovat konkrétní způsob výstavby nových jaderných bloků v ČR. Podle MPO by měla být předložena do konce příštího roku. Mluvčí dodal, obsahem studie by měl mimo jiné být vybraný model stavby nových bloků a další nutné kroky pro zajištění výstavby.
ČEZ loni v dubnu zrušil tendr na dostavbu dalších dvou bloků v jaderné elektrárně Temelín. Hlavním důvodem bylo, že stát neposkytl na stavbu garance. Stavba nových bloků měla být podle původních plánů dokončena v roce 2025 a odhady nákladů se pohybovaly mezi 200 a 300 miliardami korun.
Generální ředitel ČEZ Daniel Beneš letos v červnu ČTK řekl, že výstavba každého nového jaderného bloku v ČR bude stát řádově 120 až 150 miliard korun.
Z jaderných zdrojů pochází asi třetina vyrobené elektřiny v Česku. Podle Státní energetické koncepce se má podíl jádra do budoucna zvyšovat. V roce 2050 má jádro zajišťovat polovinu vyrobené elektřiny v ČR.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
