Mosty byly v provozu od roku 2008. V polovině loňského roku se na nich ale objevily vady, kvůli nimž byla na mostech doprava nejdříve omezena a pak zastavena úplně. Oprava má stát bez DPH 48 milionů korun.
Rýdl uvedl, že se nyní pracuje na harmonogramu, aby mohl být stanoven konkrétní termín otevření mostů. Neobjevily se žádné komplikace, které by spuštění provozu na mostech oddálily. \"Předpokládáme, že skutečně na přelomu října a listopadu, některý z těch dnů, budeme dávat ostravským řidičům ty mosty plně k dispozici,\" řekl mluvčí ŘSD.
Podnik bude ještě situaci konzultovat s dopravní policií. Rýdl ale řekl, že nepředpokládá, že by na mostech po otevření ještě bylo nějaké omezení. \"Zájmem Ředitelství silnic a dálnic určitě je dát co nejdříve v dostatečné a bezpečné kvalitě ty mosty k dispozici všem řidičům,\" řekl Rýdl.
Se zhotovitelem mostů, společností Eurovia, se ŘSD pře o to, kdo za vady na mostech může. Na mostech byly trhliny způsobené pnutím stavby, mostní podpěry se podle ŘSD pohybovaly nerovnoměrně a ložiska byla vysunutá mimo přípustné meze. Podle ŘSD byly mosty v havarijním stavu a hrozilo jejich zřícení. Eurovia uvedla, že ŘSD se o mosty nedostatečně staralo a při jejich výstavbě požadovalo použití nevhodného materiálu. ŘSD zase tvrdí, že stavební společnosti nedodržely požadovanou technologii výstavby.
Náklady za opravu mostů bude ŘSD chtít po Eurovii proplatit. Rýdl už dříve řekl, že oprava by měla být tak důkladná, aby mosty vydržely sto let.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
