Vláda prodává zhruba 38 procent akcií Poste Italiane a zisk z prodeje hodlá použít na snížení dluhu. S akciemi se začne obchodovat na milánské burze 27. října.
Vláda určila emisní cenu akcií pošty na 6,75 eura, což bylo uprostřed předem stanoveného orientačního rozpětí. \"Transakce byla úspěšná, investoři objednali trojnásobek nabídky... Přitáhla jak velké, tak drobné investory z celého světa,\" uvedl na tiskové konferenci ministr hospodářství Pier Carlo Padoan. Dodal, že prodej akcií Poste Italiane připravil příznivé podmínky pro dílčí privatizaci dalších státních podniků - řízení letového provozu Enav a železniční společnosti Ferrovie dello Stato.
Poste Italiane, 153 let stará instituce, je dlouhou dobu synonymem neefektivnosti veřejného sektoru. Společnost vyrostla v konglomerát, na jehož příjmech měly loni podíl 85 procent pojišťovací a finanční služby a pouhých 15 procent poštovní služby. Doručování zásilek kleslo kvůli konkurenci elektronických komunikací, pošta ale využila ztráty důvěry veřejnosti v bankovní sektor v době globální finanční krize.
Na spořících účtech, běžných účtech a pojišťovacích produktech pošty je uloženo 460 miliard eur, což je více, než mají třetí a čtvrtá největší banka v Itálii dohromady. Její síť 13.000 poboček je téměř trojnásobná proti pobočkové síti italské bankovní jedničky Intesa Sanpaolo. Se 142.000 zaměstnanci je pošta největším zaměstnavatelem v zemi.
Nabídka akcií poštovní společnosti je důležitou součástí plánu premiéra Mattea Renziho, který se rozhodl oživit prodej státního majetku, aby snížil obrovský veřejný dluh v objemu 2,2 bilionu eur. Renzi potřebuje ukázat Evropské komisi, že se snižováním dluhu a modernizací ekonomiky to myslí vážně, uvedla agentura Reuters.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
