\"Nyní je nejdůležitější překonat tuto katastrofu,\" řekl jeden ze zdrojů. Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) v září Volkswagen obvinila, že u vozů s naftovými motory používal software umožňující při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Agentura by za to mohla skupinu potrestat pokutou až 18 miliard dolarů (442 miliard Kč) a na Volkswagen je podána řada žalob. Uzavření těchto sporů by mohlo podle zdroje trvat měsíce.
Volkswagen přiznal, že software instaloval v celém světě do zhruba 11 milionů aut, včetně asi 1,2 milionu vozů české dceřiné firmy Škoda Auto. Skupina podnikla změny v nejvyšším vedení a její operace v Severní Americe měl převzít šéf Škody Winfried Vahland. Ten ale před dvěma týdny oznámil, že ze skupiny odchází.
Pokud by společnost dostala v USA vysoké pokuty, mohla by podle jednoho ze zdrojů ukončit prodej naftových verzí svých modelů na americkém trhu. Naftové vozy se na prodeji automobilů skupiny v USA loni podílely 22 procenty. Mluvčí Volkswagenu plány skupiny pro americký trh komentovat odmítl.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
