Státní čínská televize ukázala podle agentury Reuters záběry letounu, jak sjíždí z montážní linky šanghajského závodu COMAC. Ceremoniálu se zúčastnily zhruba čtyři tisíce vládních činitelů a dalších hostů.
COMAC už na svůj letoun získal 517 zakázek, hlavně od domácích leteckých společností. Letoun se dvěma motory a úzkým trupem pro až 168 cestujících bude soutěžit s modely Boeing 737 a Airbus A320, které tvoří více než polovinu letadel používaných čínskými aeroliniemi. Nový stroj bude nyní procházet pozemním testováním.
Projekt C919 je jednou z několika iniciativ čínského vedení, které chce Čínu přeměnit z levné \"továrny světa\" ve výrobce vyspělých technologií. Vývoj letadla začal v roce 2008, kvůli problémům ve výrobě se ale výrazně zpozdil za původním plánem, který předpokládal první let už v roce 2014.
Jiný čínský státní podnik už začal vyrábět menší regionální letoun ARJ-21 a loni jeho první exempláře dodal čínským zákazníkům. Tento stroj je určen pro trh, na němž dominuje brazilská společnost Embraer a kanadský Bombardier.
Boeing odhaduje, že čínský trh bude v příštích dvou desetiletích potřebovat 5580 letadel. Jejich celková hodnota se má pohybovat kolem 780 miliard dolarů (19,2 bilionu Kč).



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
