Americký Úřad pro ochranu životního prostředí (EPA) v pondělí oznámil, že rozšířil vyšetřování Volkswagenu kvůli skandálu s měřením emisí na automobily z modelových let 2014 až 2016 s šestiválcovými naftovými motory o objemu tři litry. Tyto motory se používají převážně ve větších, dražších modelech, včetně luxusních vozů Porsche a Audi.
Volkswagen už dříve přiznal, že software umožňující manipulovat s měřením emisí instaloval do aut se čtyřválcovými naftovými motory s objemem až dva litry. Použití softwaru také v třílitrových motorech ale odmítá.
Emisní skandál Volkswagenu vypukl 18. září. Automobilka přiznala, že software umožňující manipulace při měření emisí instalovala do 11 milionů vozů po celém světě. Akcie automobilky od té doby ztratily více než čtvrtinu své hodnoty.
Ztráty Volkswagenu a také britské banky Standard Chartered stáhly dolů celý evropský trh. Panevropský index FTSEurofirst a index akcií v eurozóně Euro STOXX 50 po zahájení obchodování ztrácely 0,2 procenta, napsala agentura Reuters.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
