Uvedení tří firem skupiny Japan Post na akciový trh je klíčovým pilířem úsilí premiéra Šinzóa Abeho o odblokování rozsáhlých úspor japonských domácností pro investice do akcií, které by měly posílit burzu. U Japan Post ukládají miliony domácností své úspory na nízkoúročené vklady a vláda tyto levné peníze využívá k financování nejvyššího státního dluhu na světě. Tři čtvrtiny z nabízených akcií poštovní společnosti vláda poskytla individuálním investorům v Japonsku.
Podle některých analytiků se vysoký růst akcií při jejich debutu na burze očekával, protože byly prodány velmi levně. Tržní kapitalizace všech tří firem dohromady činí nyní více než 16 bilionů jenů.
Vláda nabídla k prodeji deset procent akcií každé z firem. Nabídka se stala největší privatizaci od prodeje firmy Nippon Telegraph and Telephone (NTT) v roce 1987, největší světovou primární nabídkou v letošním roce a největším vstupem na burzu od nabídky akcií čínské firmy Alibaba Group v září 2014.
Japan Post má 195.000 zaměstnanců a provozuje 24.000 poštovních úřadů. Japonci mají ve více než 140 let starou instituci velkou důvěru. Japan Post Bank je pak největší bankou v Japonsku a Japan Post Insurance největší pojišťovnou. V únoru pošta oznámila, že koupí za 5,1 miliardy USD (126,1 miliardy Kč) australskou Toll Holding, největší přepravní a logistickou společnost v oblasti Asie a Tichomoří.
Poštovní společnost je zisková, avšak jen díky poplatkům od své bankovní a pojišťovací divize za operace v rámci poštovních poboček. Všechny tři firmy trápí pokles trhu způsobený stárnutím a snižováním počtu obyvatel, napsala agentura AP.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
