Svaz UFO, který zastupuje 19.000 stevardů a letušek, dával Lufthanse čas do dneška, aby předložila novou nabídku kolektivní smlouvy, jež by zajistila palubnímu personálu lepší pracovní a mzdové podmínky. Podle Baubliese aerolinky návrh kolektivní smlouvy sice předložily, není v něm ale nic nového. \"Když se nabídka Lufthansy nezměnila, není už možné stávku odvrátit,\" řekl Baublies.
Přesný rozsah stávky zatím není znám. \"Zatím ještě nebyla ohlášena žádná konkrétní stávková opatření, takže ještě není možné odhadnout vliv této stávky na letecký provoz,\" uvedla Lufthansa v tiskovém prohlášení. Jisté je pouze to, že protestní akce nepostihne lety dceřiných společností Lufthansy, vyhne se tedy aerolinkám Germanwings, Eurowings, Air Dolomiti, Austrian Airlines, Swiss a Brussels Airlines.
Náhradní letový plán aerolinky zveřejní, až dostanou přesné informace od odborů, chtějí ale co nejvíce omezit dopady protestní akce na cestující. Lidé, kterým bude let zrušen, dostanou možnost zdarma stornovat cestu nebo ji přeložit na jiný termín.
Svaz UFO vyžaduje mimo jiné vyplacení jednorázové prémie k platu ve výši 2000 eur (54.200 Kč) všem stevardům a letuškám Lufthansy. Kromě toho žádá zachování stávajícího programu penzijního zabezpečení, který chce Lufthansa omezit.
Palubní personál Lufthansy stávkoval naposledy v roce 2012. Tehdy se podařilo spor s vedením aerolinek ukončit, když Lufthansa přistoupila na požadavky odborů v oblasti penzijního zabezpečení.
Za poslední rok a půl se Lufthansa potýká především se stávkami pilotů. Odborový svaz Vereinigung Cockpit jich uspořádal 13, protestní akce způsobily aerolinkám škody v řádu stovek milionů eur. Zrušeny musely být stovky letů, zasaženo bylo i spojení mezi Prahou a Německem.
Protesty zaměstnanců Lufthansy v posledním roce zesiluje snaha vedení aerolinek o snížení nákladů. Lufthansa se obává, že při zachování současných nákladů nedokáže v budoucnu konkurovat nízkonákladovým dopravcům a blízkovýchodním leteckým společnostem.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
