Celkový počet registrací nových osobních vozů v západní Evropě se oproti září zvýšil o 2,7 procenta na 1,06 milionu aut. Prodej vozů skupiny Volkswagen na pěti největších trzích - v Německu, Británii, Francii, Itálii a Španělsku - naopak o 2,7 procenta klesl.
\"Je to zřetelná známka určitého vlivu,\" řekl agentuře Reuters analytik LMC Emiliano Lewis. Registrace nových vozů se obvykle uskuteční několik týdnů od jejich nákupů, takže dopad skandálu může být zřetelnější v listopadových číslech.
Skandál propukl v polovině září, kdy Volkswagen přiznal, že do zhruba 11 milionů vozů s naftovými motory po celém světě instaloval software umožňující manipulovat s testy emisí. Ve Spojených státech, kde se manipulace s emisemi zjistily, se skandál v říjnových číslech příliš neprojevil a prodej vozů Volkswagen tam dokonce po měsících klesání nepatrně stoupl.
Skupina Volkswagen v září zvýšila prodej v Evropské unii o 8,4 procenta, avšak v meziročním srovnání; celkový prodej vozů v EU se zvýšil o 9,8 procenta. LMC meziroční srovnání pro Volkswagen neodhadla.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
