\"Základní informační materiál o prodávaných aktivech už máme k dispozici od Citibank, která má tento projekt na starost. Vzhledem k mimořádnému rozsahu transakce jsme požádali o spolupráci také Elektrotechnickou fakultu ČVUT, s níž dlouhodobě spolupracujeme,\" řekl ČTK Vidomus.
Vršanská uhelná podle něj v současnosti čeká na pozvánku do procesu, který jí umožní provést komplexní audit a hloubkovou prověrku prodávaného podniku. \"Pokud budeme pozváni do další fáze, nejdříve se podrobněji seznámíme s prodávanými aktivy. Podle výsledků se pak rozhodneme, jestli konkrétní nabídku na jejich odkup podáme, nebo ne,\" dodal mluvčí.
Vattenfall v Německu prodává čtyři hnědouhelné doly a elektrárny o celkovém výkonu přes 8000 megawattů. V návazném tendru prodává východoněmecké vodní elektrárny, které mají výkon kolem 3000 megawattů. Podle dřívějších odhadů by mohl Vattenfall prodejem německých aktiv získat až 3,5 miliardy eur (95 miliard Kč). Ekologická organizace Greenpeace v říjnu uvedla, že toto číslo je nadnesené a současná hodnota akvizice se pohybuje kolem půl miliardy eur (13,5 miliardy Kč).
Právě organizace Greenpeace, která se o hnědouhelné doly ucházela s cílem je zavřít, byla v minulých dnech z výběrového řízení vyřazena. Citigroup, která tendr zprostředkovává, to podle ekologů odůvodnila tím, že Greenpeace nejedná jako dražitel ani jako prostředník či poradce dražitele. Již dříve pak byli zástupci Greenpeace informováni o tom, že doly budou prodány tomu, kdo učiní nejvyšší finanční nabídku. Hnutí tak prý požadavek na maximalizaci zisků nesplňovalo.
Česká vláda jasně rozhodla, že Tykač se společníky nemůžou zbourat Horní Jiřetín, takže to teď pánové chtějí zkusit v Německu, reagoval mluvčí energetické kampaně Greenpeace ČR Jan Rovenský. Vláda totiž nedávno rozhodla o prolomení limitů pouze na dole Bílina v Ústeckém kraji, což neohrozí žádná lidská sídla. Naopak u lomu ČSA zůstaly limity v platnosti.
Kvůli nejasné budoucnosti uhelných elektráren v Německu Vattenfall zahájení tendru odkládal. Červencové rozhodnutí německé vlády zrušit plán dodatečných poplatků z provozování uhelných elektráren ale firmu povzbudil k uskutečnění transakce.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
