Od začátku roku do dnešního dne vyrobila elektrárna 11,9 terawatthodiny (TWh) elektřiny. Ve stejné loňské době byla její produkce vyšší o 1,6 TWh, uvedl mluvčí. Za celý uplynulý rok dodaly Dukovany do sítě 15,37 TWh elektrického proudu, druhé největší množství za tři desetiletí jejího provozu. Bezděk uvedl, že už výrobní plán pro letošek byl nižší kvůli nezvykle dlouhé odstávce prvního bloku, která měla trvat dva měsíce. Neplánované odstávky pokles výroby proudu prohlubují.
Elektrárna Dukovany má instalovaný výkon 2040 megawattů. Při plném provozu pokrývá zhruba pětinu celkové spotřeby elektrické energie v ČR. Neplánované odstávky v Dukovanech začaly v září. Blok číslo dvě byl odstaven v noci na 18. září a o den později se zastavil i třetí výrobní blok. Podle prvních informací měly bloky stát asi čtyři týdny. Blok číslo jedna odstavený podle plánu 28. srpna měl být původně zprovozněn v závěru října, ale i u něj se teď kontroluji svary.
\"Práce v současné době probíhají naplno, 24 hodin denně, o sobotách i nedělích. Naší prioritou v tuto chvíli je, aby se podařilo bloky najet do konce roku,\" uvedl mluvčí. Pracovníci se nyní zaměřují především na reaktorové bloky číslo jedna a tři.
Kontroly svarů byly zahájeny z toho důvodu, že při prověrce dokumentace byly zjištěny jejich nekvalitní rentgenové snímky. Na kontrolách pracuje kolem 100 zaměstnanců elektrárny a podobný počet lidí z dodavatelských firem. Nejdál práce pokročily u bloku číslo jedna, kde už byly prověřeny dvě třetiny z 1900 svarů. U tohoto bloku musí ČEZ do konce měsíce předložit aktualizovanou dokumentaci Státnímu úřadu pro jadernou bezpečnost (SÚJB) jako doplněk ke své žádosti o povolení k dalšímu provozu tohoto bloku. Původní desetiletá licence u tohoto bloku končí s letošním rokem.
Podle tiskové zprávy SÚJB z minulého měsíce byly nekvalitní rentgenové snímky zjištěny v jaderné i nejaderné části Dukovan. Netýkají se ale nejdůležitějších komponent jaderného zařízení, jako je tlaková nádoba reaktoru a kompenzátor objemu.
Věra Stejskalová dr



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
