Komplikací pro firmu byly neplánované odstávky bloků jaderných elektráren Temelín a Dukovany. Problémy způsobovaly i tranzity elektřiny ve společné zóně s Německem a Rakouskem. Kvůli neplánovanému výpadku druhého temelínského bloku 10. září se česká přenosová soustava potýkala s výraznými problémy.
\"Dispečeři ČEPS museli zažádat u provozovatelů sousedních přenosových sítí o výpomoc. Záložní zdroje, které máme k dispozici, byly v provozu prakticky všechny,\" uvedl předseda představenstva ČEPS Vladimír Tošovský.
Problémy firmě způsobuje i odstávka druhého a třetího bloku dukovanské elektrárny. \"Neplánovaně delší odstávka dukovanské elektrárny nám způsobuje problémy s udržením napětí v okolních rozvodnách a výrazně snižuje dostupnost rezervních výkonů pro zásobování České republiky před nadcházejícím zimním obdobím,\" dodal místopředseda představenstva ČEPS Miroslav Vrba.
Za tři čtvrtletí přenosová soustava ČEPS přenesla 45.731 gigawatthodin (GWh) energie. Za celý loňský rok to bylo 61.617 GWh.
ČEPS působí v Česku jako výhradní provozovatel přenosové soustavy na základě licence od Energetického regulačního úřadu. Udržuje, obnovuje a rozvíjí 41 rozvoden a trasy vedení o celkové délce téměř 5,5 tisíce kilometrů. Ke konci loňského roku firma měla 506 zaměstnanců. Za loňský rok společnosti klesl čistý zisk o 40 procent na 1,08 miliardy korun.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
