Energo-Pro s finančním postihem nesouhlasí a tvrdí, že jde o starý případ z roku 2008, který souvisí ještě s německým koncernem E.ON, od něhož česká společnost jeho bulharskou energetickou divizi odkoupila. E.ON tehdy odmítal bulharské firmě Gotar dodávat elektrickou energii, neboť nezaplatila dřívější účty.
Společnost Energo-Pro později podle DPA konstatovala, že přípojku zmíněné bulharské firmě není možné zřídit z technických důvodů. Firma tak zůstala šest let bez proudu, uvádějí bulharská média. Součástí pokuty je také nařízení, které společnosti Energo-Pro přikazuje zmíněnou firmu k energetické síti připojit.
E.ON byl za tento případ v Bulharsku potrestán v roce 2011, kdy koncernu antimonopolní úřad udělil pokutu 3,2 milionu leva (44 milionů korun).
Energo-Pro spolu s další českou firmou ČEZ mají dlouhodobé problémy s bulharskými úřady od roku 2013, v Bulharsku jim mimo jiné hrozilo odebrání licence. Například letos v červnu vyměřil antimonopolní úřad v Bulharsku Energo-Pro pokutu za zneužití dominantního postavení na trhu ve výši přes 167.000 leva (2,3 milionu korun), ČEZ pak dostal pokutu více než 558.000 leva (7,8 milionu korun).



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
